Open brief aan leden / oproep vacatures

Steenderen, 17 augustus 2019

Beste leden, vrijwilligers en belangstellenden van SV Basteom,

Met deze open brief vraag ik als voorzitter namens het bestuur van SV Basteom graag aandacht voor de openstaande vacatures bij de club. Als vereniging kunnen wij niet zonder onze leden en vrijwilligers. In het kader van de continuïteit hebben we momenteel echt behoefte aan mensen die tijd kunnen en willen geven aan de club.

VACATURES BESTUUR

Zoals begin van dit jaar al aangekondigd stop ik als voorzitter van SV Basteom bij de Algemene Ledenvergadering (ALV) medio oktober. Dat moment komt nu dichterbij. De ALV is gepland op donderdagavond 10 oktober a.s.

Vanaf de fusievergadering van vv Baakse Boys en SV Steenderen in februari 2013 ben ik bestuurlijk betrokken bij SV Basteom, de eerste jaren als vicevoorzitter, vanaf 2016 als voorzitter.
Ik voel me ook echt betrokken bij deze mooie vereniging, in de eerste plaats voor wat betreft de mensen van de club en in de tweede plaats voor wat betreft de fantastische accommodatie die dankzij alle leden, vrijwilligers en lokale partijen tot stand is gekomen en waarop we nu mogen voetballen. Het zal niet zo gemakkelijk voor me zijn om het te gaan loslaten. Toch ga ik dat wel doen. Ik heb de wens om na ruim 6,5 jaar bestuursperiode samen met mijn vrouw Olga onze vrije tijd anders te gaan invullen. Onze beide jongens zijn inmiddels uit huis, en we willen nu graag tijd vinden om in de toekomst op vrijwilligersgebied andere betekenisvolle dingen te kunnen gaan doen gericht op de medemens. Voordat ik stop als voorzitter hoop ik eind september mijn eerste buitenlandse marathon (in Berlijn) te gaan hardlopen.

Ook penningmeester Michel van den Berg heeft aangegeven te zullen gaan stoppen per oktober 2019 mede i.v.m. zijn veranderde privé-werksituatie. De afgelopen vijf maanden hebben wij als bestuur gezocht naar kandidaten voor de bestuursvacatures. Diverse geschikte leden en ook anderen hebben wij daarvoor persoonlijk benaderd. Dat is slechts ten dele gelukt.

We hebben Roy Goijaerts uit Toldijk bereid gevonden om het vicevoorzitterschap op zich te nemen. Met zijn voetbal-ervaring zal hij zich specifiek gaan bezighouden met het voetballen bij SV Basteom, i.c. de uitvoering van het nieuwe voetbaltechnisch beleidsplan, zoals door mij vaker aangegeven als Basteom 2.0

Onze huidige vicevoorzitter Geert Wagenvoort wordt alsdan bestuurslid facilitair en onze huidige secretaris Stefanie Huurnink blijft onveranderd in functie.

Voor de vacacures voorzitter en penningmeester hebben wij ondanks de persoonlijke benadering steeds
nul op rekest gekregen om uiteenlopende redenen. Deze brief kan dan ook worden beschouwd als oproep naar iedereen van de vereniging om nu met elkaar te zoeken naar de opvolging in het bestuur vanaf de ledenvergadering per 10 oktober a.s.
Voor meer informatie over de vacatures en de kandidaat-stelling kan je contact met ons opnemen, dat kan met ons persoonlijk bij de club (ieder van het bestuur is er wekelijks te vinden), dan wel via de mail via secretaris@svbasteom.nl

VACATURES JEUGDVOETBAL

We zijn heel blij dat vanaf eind augustus Roel Witteveen start als nieuwe technisch jeugdcoördinator van
SV Basteom binnen de nieuwe commissie Voetbaltechnische Zaken. Roel zal binnenkort de jeugdleiders en trainers uitnodigen voor de aftrap van het nieuwe seizoen.

Eind van vorig seizoen zijn jeugdvoorzitter Bjørn Carlier en technisch jeugdcoördinator Michael Schophaus gestopt. Begin augustus hebben ook jeugdsecretaris Ria Eggink en jeugdwedstrijdsecretaris Egbertdien Harmsen aangegeven per begin oktober te zullen gaan stoppen i.v.m. hun (toegenomen) werk en/of nieuwe opleiding. Vanuit de jeugdcommissie zijn er tot nu toe geen kandidaten bekend die taken overnemen.

Voor de jeugdcommissie nieuwe stijl i.v.m. Basteom 2.0 zijn wij als eerste dringend op zoek naar een nieuwe jeugdwedstrijdsecretaris, dit is een essentiële functie binnen de club voor wat betreft de organisatie van de zaterdagwedstrijden op de club. Egbertdien heeft aangegeven haar opvolg(st)er hierin te willen begeleiden.

Verder willen we graag zo spoedig mogelijk starten met een jeugdcoördinator pupillen. Voor de continuïteit van de club is ook dit een essentiële functie. Hij of zij is het aanspreekpunt voor nieuwe jeugdleden en ouders, zorgt voor een warm welkom binnen de club en coördineert de jeugdleiders en trainers samen met onze technnisch jeugdcoördinator. Niet meteen, maar wel op redelijke termijn, hebben we ook een jeugdcoördinator junioren nodig.  Voor meer informatie kan je contact opnemen met aankomend vicevoorzitter Roy Goijaerts.

Het kader van de jeugdteams is voor zover mogelijk ingedeeld, we zijn nog wel steeds per direct op zoek naar een geschikte jeugdtrainer JO19. Dit betreft een functie met een vrijwilligersvergoeding.

VACATURES (SENIOREN) VOETBAL

Komend seizoen worden Basteom 1 en Basteom 2 getraind door Theo Besselink resp. Bart Haggeman.
Wij zijn dringend op zoek naar een grensrechter 1e elftal nu Gerard Geurts is gestopt.

Basteom Dames gaan in het nieuwe seizoen met twee teams voetballen, zij worden getraind door Dolf Nijbroek (Dames 1)  resp. Remco Saalmink (Dames 2).

Met Gerrie Harmsen als opvolgster van Olga Monshouwer hebben wij de sportverzorging op de dinsdag- en donderdagavond bezet. We zijn nog wel op zoek naar een sportverzorg(st)er die Gerrie ondersteunt danwel als stagiaire door Gerrie wordt begeleid en tevens aanwezig is bij wedstrijden van Basteom 1.

MEDIA

Lejanne Winters is inmiddels gestopt met Basteom Media. Wij zijn per direct op zoek naar een vrijwilliger media-uitingen, d.w.z. het verzorgen van de berichtgeving op de website, de app en Basteom TV vanuit het systeem van VoetbalAssist. Daarnaast hebben we iemand nodig voor de promotie en enthousiasmering van
SV Basteom vanuit social media, zoals facebook en/of instagram.

OVERIGE VACATURES

Vrijwilliger PR-sponsoring

Vrijwilligers kantine

MEER INFORMATIE EN AANMELDING
Meer informatie over alle vacatures is te vinden op onze website www.svbasteom.nl.

Praat er met elkaar over wat je voor de club kan betekenen. Het is voor de club echt nodig dat we op korte termijn aanvulling/vervanging gaan krijgen. Meld je aan bij één van de bestuurs- of commissieleden of stuur een e-mail aan secretaris@svbasteom.nl  Doe mee, het levert je betrokkenheid en sportieve gezelligheid op!

Met sportieve groet,

Fred Monshouwer

Voorzitter SV Basteom

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!